Na czym ćwiczyć w domu?

0
68

Osoby zastanawiające się, w jaki sprzęt wyposażyć swoją domową siłownię, czasami mają z tym duży problem. Oferta sklepów sportowych jest bardzo bogata, więc wybór nie jest wcale oczywisty. Poniżej postaramy się wam podpowiedzieć, na które urządzenia warto zwrócić uwagę w czasie zakupów.

Planowanie treningu

Przygotowując się do rozpoczęcia systematycznych ćwiczeń należy wziąć pod uwagę kilka ważnych sprawach. W pierwszej kolejności należy jasno określić cele jakie chcemy zrealizować dzięki treningowi, może to być na przykład poprawa kondycji, praca nad muskulaturą lub pozbycie się zbędnych kilogramów.

Następnym krokiem jest opracowanie precyzyjnego planu ćwiczeń i dobranie pod tym kątem odpowiedniego sprzętu. Jak łatwo się domyślić inne urządzenia nadają się do treningu siłowego a inne do walki z nadwagą. W przypadku modelowania sylwetki warto też określić, na których partiach ciała będziemy się głównie koncentrować i jaki efekt pragniemy osiągnąć.

Poprawa kondycji

W przypadku osób pragnących poprzez systematyczne ćwiczenia poprawić swoją kondycję fizyczną najlepszym rozwiązaniem będzie trening ogólnorozwojowy. Ten rodzaj aktywności ma za zadanie wzmocnić cały organizm bez skupiania się na poszczególnych partiach ciała. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniami a także dla kobiet w ciąży i osób starszych. Sprzętem doskonale sprawdzającym się w przypadku treningu ogólnorozwojowego jest między innymi orbitrek, który zapewnia odpowiedni komfort, bezpieczeństwo i efektywność ćwiczeń.

Walka z nadwagą

W przypadku walki ze zbędnymi kilogramami świetnym rozwiązaniem jest trening aerobowy. Umożliwia on skuteczną walkę z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Oczywiście jeśli będzie wykonywany w sposób systematyczny i prawidłowy. Idealnymi sprzętami do ćwiczeń aerobowych są: rower treningowy, wioślarz lub bieżnia elektryczna.

Praca nad muskulaturą

Osoby marzące o pięknej muskulaturze powinny skoncentrować się na treningu siłowym i pracą nad zwiększeniem gęstości mięśni. Atlas do ćwiczeń, który zazwyczaj kojarzy nam się z kulturystyką, jest zbyt dużym urządzeniem, aby móc go zamontować w domowej siłowni.  W tym wypadku znacznie lepiej zaopatrzyć się mniejsze, ale również skuteczne hantle i sztangę. W przypadku treningu dobrze sprawdzają się też ławeczki treningowe i drążki do podciągania.

Należy również pamiętać, że sukces naszych działań jest uzależniony nie tylko od sprzętu i treningu, ale również od odpowiedniej diety. Dlatego plan treningowy powinien zakładać również zmianę nawyków żywieniowych. 

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here